Sunday, March 21, 2010
House Warming!!!
for the 1st time aku merasa camne cara nk menganjurkan kenduri di rmh sdri. ishk. kelam kabut seh. sib baik ada mak ngan abah n adik beradik serta ipor duai y dtg membantu. kalo nk harap aku ngan hubby, alamatnyer mkn nasi grg jer la para tetamu y dtg.
nak kata aku sibuk sgt time tu x jugak, sbb aku lg kelam kabut ngan si hero aku y sorg nih. idlan hamzah beraksi spt xcited menyambut tetamu. sepanjang hari dia xmo tdo. dh tu pulak asyik brtukor2 tangan jer. apa lagi, syok tahap gaban la dia. tapi bler semua org dh letih nk ngangkat dia, dia xmo baring plk..haru btol.
menu pd hari tu, x de la mewah benor. al kisahnya bkn aku y msk..aku upah org lain y msk.al-maklumlah, rmh aku xde periuk besor y blh masak utk 50 orang..huhu..munasabah x alasan aku? hahaha!
selesai mkn nasi, abg ipor aku ngan hubby aku wat operasi char kue tiow stall..ush..pelanggan berator tunggu giliran nk mkn char kue tiow..deme x kenyang mkn nasi la gamaknyer..sian..
sampai ke ptg gak la aku sibuk melayan tetamu. penatnya usah dikira, tp sonoknya juga x trkira..alhamdulilah..semua brjalan dgn lancar..
aku harap semua org dpt brkongsi kegembiraan ngan aku..doa-doa la semoga rezeki kami makin murah di hari-hari mendatang..
p/s buat member2, korang nk dtg anytime pon blh..
Tuesday, March 9, 2010
KeagunganMu..
Update blog macam buah kelapa hanyut di sungai Perak..tenggelam timbul..camne nak buat, dah aku bz memanjang..niat di hati tu nak naip berjela2, tapi masa y menentukan segalanya.
Sekarang ni aku tengah bz mengemas rumah. almaklumlah, aku baru melalui satu proses penghijrahan dari Puncak Jalil ke Meru. Penat toksah nak cerita. walaupun dah hampir 3 minggu aku duduk di rumah baru ni tapi masih belum abis berkemas..nak kata barang bnyk sgt, xde la. tp tiap2 hari aku x puas hati dengan kedudukan susun atur barang2 dlm rumah nih..tambahan lagi aku ada tanggungjawab lain iaitu menjaga super hero aku y sorang ni.
Idlan Hamzah sekarang dh berumur 3 bulan lebeh. Alhamdulilah, dia semakin membesor dan sihat. sekarang berat dia dh 6.1 kilo. hantap bebenor. kalo aku ngendong dia
lima belas minit pon dh blh kebas urat tangan nih.
dia udah makin hari makin bijak..dh kurang menangis..dh pandai ketawa, dh pandai tengok tv, dh pandai menggapai bintang, dh pandai menyembang..dan sekarang, aku juga dh belajar utk mengurus masa dgn baik. penting sgt pengurusan masa ketika anak still baby lg. kalo x, jgn harap la kita blh msk, jemur baju, tgk tv, main FB dan memblog cam skrg. hehe.. jaga baby ni mmg mencabar dan penuh pancaroba bkn pancasitara..huhu..first skali aku train idlan hamzah time mandi, tidor n minum susu. nampaknye dia mmg punctual dan memahami apa objektif yang ingin aku sampaikan.
ni time table aku dan idlan hamzah
8.00 pg ; idlan hamzah bangun tidor, memain, bwk jejalan kt luar tgk birdy ngan doggy
9.00 pg ; mandi (aku siap air sebesen, baju, susu, bedak sejuk serta buaian)
10.00 pg ; tidor (aku blh msk nasi, basuh baju, sidai baju, kemas rumah)
12.00 tgh ; bangun tidor, nyusu, memain, nengok tv
2.00 ptg ; tidor balik.
4.00 ptg ; bangun tidor, nyusu, memain, nengok tv
6.00 ptg ; mandi
7.00 ptg ; tidor2 ayam sebab nk maghrib
8.00 mlm ; tidor dgn lena skali (aku blh kemas rumah lg)
10.00 mlm ; nyusu
4.00 pg ; nyusu
8.00 pg ; bangun..
dan begitulah seterusnya rotate sehingga dia menukar jadual tidornya dgn sdri.
alamak, dia dh jaga..aku stop lu..da~~
Thursday, February 4, 2010
New Life New Way
Hurmm..aku blom prepare nak cerita ttg apa. y aku tgh giler skrg, nk sapu2 ngan lap2 sket blog aku ni..kpd kengkawan y rindu nk baca kisah aku (mcm la aku ada peminat..huhu) tunggu je la episod y akan datang.bercupak-cupak aku nk story terutama experience aku melahirkan seorang khalifah Allah..
Stop lu..Da~
Thursday, October 29, 2009
Kejadian di Daporku..

Thursday, October 22, 2009
32 weeks my little star..
Friday, October 2, 2009
Semoga Dimurahkan Rezeki
Lama benor rasenyer x update blog nih. Bukannye sebab bz wat keje, tp bz sebab xde keje. Mane pegi semua keje-keje aku? Huhu..Ade jer dlm fail ni, tp aku xde motivasi nak wat keje. Asyik layan FB ngan FV membuatkan aku teramatlah leka sedangkan tanggungjawab aku dtg ofis adalah utk brbakti dan wat keje. Ni x, makan gaji buta je. Sib baik sedor diri. Xpe at least keje aku angkat tepon ngan bukak pintu ni blh dijadikan 1 bahan keje gak. Syok gak dok dpn kaunter nmpk org kuar masuk. Xde la aku kemurungan sgt. Huhu..
Cite apa aku nk story kali ni? Hurmm..Entahlah..Raya dah puas..Puas ke raya aku? Huhu.. Bolehlah..cuti seminggu. Tapi haram berehat pon..Asyik travel sana sini..Maklumlah, nama pon ghaye..Takan dok rmh je..
1st ghaye aku haritu, hubby aku ajak beraya kt kg dia..Tu la merupakan ghaye y pertama aku x brsama ngan family aku y trsayang. Punyalah payah nak tahan ayor mata ni dr brlinangan. Biase lah pompuan, emosi mmg lebeh. Tapi bila pikior balik-balik, aku ni kan dh kawen, kata nk jd isteri solehah la kononnyer. Walaupun dgn hati y sebak membengkak, aku turutkan aje. Anggap jer la blk kg time ghaye tu cam blk kg cam slalu tu..xyah nk sedeh2..
Tapi sebenornye syok gak ghaye kt sana..maklumlah adik bradik seramai umat..terasa la kemeriahannya..Sehari suntuk aku pakai baju ghaye..mmg x sia2 aku beli baju ghaye tu sbb pakai dr pagi sampai ke malam..huhu..letihnya usah dikenang..
Masuk ghaye kedua aku kembali ke pangkuan ayah dan bondaku..huhu..dgn tema hitam putih, budget nk amik gambo 1 family kt studio la kononnyer.. Last2 tukor uniform dok dapor x kuar2..ramai beno lak tetamu dtg..perut aku mula start mengeras semacam..pantang brdiri lama, mula la baby ni streching..agaknya dia pon penat gak asyik dok berpusing2 dlm nih..
Cite pasai baby plk, aku ngandung skrg ni dh msk 7 bulan atau lebih spesifik lg 29 minggu 6 hari..Yo la tu..Start dr bulan ni, doktor aku dh start suh dtg klinik 2 mggu skali..so skrg dia suh aku decide nk melahirkan baby kt spital mana..Kalu ikutkan hati aku, sah2 aku nk balik kg tanam jagung..nk dkt ngan mak aku..xpon brsalin kt klinik y aku dilahirkan 25 tahun dulu..tp klinik tu x wujud dh..ntah2 doktor pon tu dh xde..huhu..dlm dilema gak ni..org kata brsalin spital gomen kena bnyk brsabor..kalau kebetulan dpt nurse y meroyan, anggap tu semua ujian dr Allah..hurmm..ntahlah..aku x penah lg dok spital..eh..ade skali, suspect kena appendiks..siap kena tahan dlm wad sementara tunggu doc nk check..sedangkan aku masih aktif kuar masuk wad sbb tunang aku (time tu blm kawen) kena tunggu kt luar.. aku pon konpius gak, ngape aku disuspek appendiks sedangkan aku rase cam sihat je, just sakit perut je..last2 aku p melantak, tggu doc lama benor..skali nurse blh tepon da.."mana awk pegi ha? doc dh ada,awk plk hilang." ush..gerun aku nk p msk wad tu..bkn sbb takut operate ke apa..tp takut kt nurse..tp sebenornya nurse tu x garang mana pon, bese la hal2 kecik camtu wat dia hangin..last2 doc check aku ni x sakit apa2 pon..ubat pon dia x bg..huahua..buang karan btol aku dok dlm wad tu..
itulah kisahnya..cite aku ni brcampor-campor..kalo x paham, abaikan aje ye..aku nk p berehat sebentar bersama kit kat..adios...daaa~
